Obchvat Havířova: Plné znění dopravního modelu a rozptylové studie
V rámci snahy o maximální transparentnost zpřístupňujeme všem zájemcům kompletní znění dvou klíčových dokumentů, které jsou součástí EIA dokumentace a zároveň byly zároveň hlavními podklady pro články a analýzy, které jsme k tématu zveřejnili. Zároveň reagujeme na opakované dotazy veřejnosti, které se týkaly právě úplného znění těchto studií.
Číst více...Obchvat Havířova měl přinést čistý vzduch. Přinese jen zklamání
Jednou z hlavních motivací stavby obchvatu bylo odlehčit centru Havířova od emisí. Mělo jít o projekt, který „vyčistí vzduch“. Jenže realita je úplně jinde, než jak ji vykreslují politici. Rozptylová studie, tedy oficiální model vývoje kvality ovzduší po realizaci obchvatu, ukazuje, že v centru města ke zlepšení sice dojde – ale jen velmi mírnému. Pokles hodnot oxidu dusičitého nebo prachových částic je v některých místech skoro nerozpoznatelný. Pro obyvatele, kteří roky žijí v centru, to znamená jediné: změnu nepřinese ani po otevření obchvatu.
Číst více...Nárůst dopravy na Podlesí o 5 500 aut denně? Kde se ta čísla vzala?
Někteří z vás se ptají, co je to za posudky, odkud bereme údaje a jestli si náhodou nevymýšlíme čísla. Považujeme proto za svou povinnost některé věci vysvětlit. Údaje, o kterých mluvíme, nepocházejí z žádných odhadů „od stolu“, ale z oficiálních podkladů předložených v rámci procesu posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) a ze seriózního dopravního modelu zpracovaného mezinárodně uznávanou odbornou firmou.
Číst více...Denně 5500 aut navíc. Havířovské Podlesí se změní v rušný přivaděč.
Havířovské Podlesí, poklidná okrajová část města, se v posledních letech stala vyhledávanou čtvrtí právě díky svému klidnému charakteru. Obyvatelé zde nacházejí útočiště před ruchem centra, přičemž si zachovávají snadnou dostupnost městské infrastruktury. Růst zájmu o tuto lokalitu je patrný. Klidné prostředí v kombinaci s blízkou přírodou, přítomností zeleně a nízkou dopravní zátěží činí z Podlesí atraktivní místo pro rezidenční bydlení.
Číst více...Dopravní model: Obchvat centrum neodlehčí, na pěší bulvár zapomeňte
Jako neotřesitelná mantra se už léta Havířovu opakuje, že obchvat odlehčí centru města. Někteří politici dokonce malují vize pěšího bulváru – například zde. Jenže dopravní model, zpracovaný odborníky v rámci dokumentace EIA, městu nastavil nelítostné zrcadlo. Realita je úplně jinde.
Číst více...Dokumentace EIA odhalila zásadní chyby v rozvojovém dokumentu města
Magistrát města si v roce 2022 nechal zpracovat strategický rozvojový dokument Plán udržitelné městské mobility jehož data a zjištění měla mimo jiné sloužit jako datový podklad pro tvorbu dopravního modelu. Když však data z dokumentu převzali k dalšímu zpracování experti ze společnosti, která se zabývá tvorbou dopravních modelů, zjistilo se, že zvolená metodika obsahuje tolik nepřesností a nesprávných postupů, že ji nelze použít pro další zpracování.
Číst více...EIA - Formulář a vzory připomínek
Zde najdete formulář a vzory připomínek
Číst více...EIA 2025
V současné době probíhá posuzování vlivů stavby I/11 Havířov-Třanovice na životní prostředí (EIA). Tento proces má několik fází a následovat budou další řízení. Podívejme se na to krok za krokem.
80. výročí Životické tragédie
Spolek Životice Sobě se na toto smutné výročí pilně připravuje.
V loňském roce jsme realizovali několik zajímavých projektů a letos tomu nebude jinak. Jednotlivá překvapení budeme postupně odhalovat a věřte, že některé budou opravdu hmatatelná a nebojíme se napsat, že přímo parádní.
a mapy: https://mapy.cz/s/matetesuhu
Stačí nás kontaktovat přes náš email [email protected]